środa, 7 stycznia 2015

O włosach słów kilka....

Człowiek ma na głowie przeciętnie  100 000 włosów. Oznacza to,  że na każdy 1 cm kwadratowy przypada 120 włosów. Włosy rośną na całym ciele za wyjątkiem  warg, wnętrza dłoni  i podeszew stóp  a nasze ciało pokrywa około 2-5 milionów włosków.


Miałyście okazję obejrzeć włos pod mikroskopem? Jeżeli nie  prezentuję specjalnie dla WAS włosy w powiększeniu:

Taka ciekawostka - włosy starzejące się to inaczej włosy długie.
 








A jak wyglądają włosy po nałożeniu odzywki lub balsamu do włosów? Ot, właśnie tak:  



Dobór szamponu i odżywki do włosów jest niezwykle ważny i istotny. Dzięki niemu włosy mogą mniej się przetłuszczać, być bardziej puszyste, bądź lśniące. Co służy jednej osobie - innej niestety nie pomoże. Dlatego kwestia doboru szamponu i odżywki/balsamu jest bardzo indywidualna.


Moje włosy strasznie się przetłuszczają. JEDYNYM szamponem który mi pomagał był Hair - zielony z Oriflame. NIESTETY został wycofany i zastąpiony NOWYM, ulepszonym. Ta wersja jednak mi osobiście nie odpowiada, choć włosy po nim pięknie pachną nawet po wysuszeniu.


 


We wcześniejszej wersji rzeczywiście włosy wyglądały świeżo nawet przez 72 godziny. W tym wypadku jest to max 36 godzin. ;-)  Próbowałam szampony znanych firm z apteki oraz z "najniższej" półki w drogerii. Różnica? Nie zauważyłam znaczącej, jedyna to ZAPACH. Odkąd wycofano "mój" szampon  (prezentuję poniżej) znów nie mogę poszukać czegoś dla siebie.
a  Wy jakie macie  doświadczenie z szamponami do włosów? ;-)



8 komentarzy:

  1. Ja nigdy nie miałam problemów z przetluszczaniem włosów , ale ostatnio coś zaczynają wariować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nosisz czapkę? w zimie często tak się dzieje, że dziewczyny właśnie narzekają jeszcze bardziej ;-)

      Usuń
  2. Szkoda tylko, że nie każda odżywka i maska działa takie cuda :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie ;-( chociaż na szczęście po maseczce włosy nie są takie szorstkie... też tak czasami masz?

      Usuń
  3. Ja miałam kiedyś problemy z przetłuszczaniem, ale na szczęście teraz myję włosy 2 razy w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to błagam podpowiedz jaki masz na to sposób ;-)

      Usuń
  4. Ja mam kilka szamponow i w sumie stosuje je na zmiane i czasem metoda OMO. Włosy tez mam przetłuszczające się, ale zauwazylam, ze gdy uzywam wcierki Jantar to mniej się przetluszczaja i łatwiej mi ulozyc fryzure ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za podpowiedź ;-) będę kombinować ;-)

      Usuń

Każda opinia motywuje mnie to do dalszej pracy. Będę wdzięczna za każdy komentarz. Dzięki temu mogę również odwiedzić również Twój blog :) Serdecznie dziękuję :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...